تنظیم کلید کناری گوشی تلفن سانترال ارسال شده توسط: شیوا فقیه نژاد      در تاریخ: سه‌شنبه 31 دسامبر 2019 - 17:12      بازدید: 6055 بار

یکی از تفاوت‌های گوشی کارشناسی سانترال و گوشی‌ آنالوگ معمولی یا رومیزی، وجود کلیدهای کناری تلفن است. کلید هایی که از نظر ظاهری یک چراغ نمایشگر دارند و یک فضا برای نوشتن نام و اطلاعات شماره ذخیره شده در جلوی آن وجود دارد. در اصطلاح فنی به این کلید ها DSS گفته می‌شود. علت طراحی این دکمه ها، دسترسی سریع به شماره هایی است که با آنها بیشتر از سایر شماره ها در ارتباط هستید. در این پادکست به ” آموزش تنظیم کلید کناری گوشی تلفن سانترال پاناسونیک” خواهیم پرداخت این روند در تمام گوشی هایی که دارای این دکمه هستند مشابه بوده و هیچ گونه تفاوتی ندارد. به طور مثال در دو گوشی KX-T7730 و گوشی KX-T7665 روند اجرا کاملاً مشابه است.

 

علت تنظیم کلید کناری گوشی تلفن سانترال پاناسونیک

 

علت تنظیم کلید کناری گوشی تلفن سانترال پاناسونیک

یکی از مواردی که در چندین وقت گذشته ذهن کاربران این تجهیزات اداری را مشغول کرده بود “نحوه برنامه ریزی این دکمه ها” بود. ما هم تصمیم گرفتیم تا در این پادکست و مقاله به همراه تصاویر بتوانیم آن را آموزش دهیم، اما در ابتدا به این نکته پرداخته ایم که چرا اصلاً چنین دکمه های طراحی شد؟ و علت تفاوت تعداد دکمه ها در هر گوشی چیست؟ و راه حل آن برای استفاده دکمه های بیشتر چیست؟ دستگاه سانترال ساخته شده برای مدیریت تماس ها است که این کار از طریق توزیع مناسب تماس ورودی، برقراری تماس و حتی انتقال تماس از یک داخلی به داخلی دیگر و… انجام می پذیرد. وجود کلید DSS برقراری تماس و یا حتی مدیریت تماس را آسان می‌کند. انتقال تماس داخلی، پاسخ به خط شهری مدنظر و یا شماره گیری موبایل از جمله مواردی است که می توان برای آنها از کلیدهای کناری کمک گرفت.

همچنین پاناسونیک برای هر رده سازمانی (مدیریت، منشی، نگهبانی، حراست و…) گوشی های خاص را طراحی کرده است. گوشی های اپراتوری که عموما برای منشی استفاده می شود و یا گوشی های مدیریتی که ظاهری خاص دارند و هر کدام از آنها تعداد کلیدهای کناری متفاوتی دارند که از ۸ عدد تا ۲۴ عدد متفاوت است. راهکار پاناسونیک برای افزایش تعداد کلیدها طراحی کنسول هایی بود که با با یکپارچه سازی آنها می‌توانید استفاده از کلید های کناری را به شکل بیشتری افزایش دهند از نمونه کنسول ها می توان به مدل کنسول KX-T7640 اشره کرد.

 

برای شنیدن پادکست همه چیز در مورد کنسول DSS پاناسونیک مدل KX-T7640 بر روی همان کلمات کلیک کنید.

 

 

آموزش تعریف دکمه های DSS در گوشی تلفن

پاناسونیک ۳ نوع استفاده را به کاربران خود می دهد. امکان تعریف خط شهری، امکان تعریف خط داخلی یا همان شماره داخلی و در نهایت امکان تعریف شماره خاص. منظور از تعریف خط شهری این است که پس از فشردن کلید موردنظر خط شهری که در سانترال وجود دارد آزاد شود، در تعریف شماره داخلی به محض فشردن دکمه مورد نظر شماره داخلی تعریف شده، زنگ می خورد و در حالت سوم دو نوع تعریف وجود دارد. تعریف شماره های خاص مانند موبایل و یا کدهای که با آن بسیار سر و کار دارید، مانند کد ۷۸۱ و ۷۸۰ که تغییر حالت روز و شب دستگاه سانترال است.

  • ایجاد و یا تعریف خط شهری
  • ایجاد و یا تعریف شماره داخلی
  • ایجاد و طراحی شماره خاص

 

چگونه خط شهری را در DSS تعریف کنیم؟

هر خط شهری ۸ رقمی در دستگاه سانترال دارای شماره است که این شماره های از ۰۱ آغاز می شود و تا آخرین شماره ادامه پیدا می کند. تصور کنید خط ۸ رقمی شما ۸۸۹۴۱۰۰۰ باشد و شناسه آن در مرکز تماس ۰۱ باشد. در صورتی که بخواهید این شماره را در DSS خود تعریف کنید تا با توجه به عکس در مرحله ۴ عدد ۰۱ را وارد کنید. در صورتی که با آن DSS به موبایل خود زنگ بزنید متوجه خواهید شد که این کار به درستی انجام شده است.

چگونه خط شهری را در DSS تعریف کنیم؟

برای درک بهتر مثالی دیگر میزنیم، تصور کنید خط ۸۸۹۳۳۱۰۰ شما در سانترال دارای شناسه ۱۶ می باشد. تمامی مراحل را مانند عکس انجام دهید اما در مرحله ۴ عدد ۱۶ را وارد کنید. این عدد نشان دهنده این است که شماره بیان شده در ردیف ۱۶ام دستگاه سانترال تعریف شده است.

 

چگونگی تنظیم و تعریف شماره داخلی در DSS

تصور کنید شما در واحد فروش شرکت هستید و برای هماهنگی برخی موارد باید با مدیر فروش خود همواره در ارتباط باشید، داخلی او ۲۴۱ است و برای راحت تر شدن روند تماس کافیست تا با توجه به دستورالعمل زیر داخلی را در کلید موردنظر تعریف کنید. پس از اتمام برنامه ریزی در صورت فشردن کلید دی اس اس تماس سریع با داخلی تعریف‌شده برقرار خواهد شد.

چگونگی تنظیم و تعریف شماره داخلی در DSS

 

نحوه تنظیم کد دستوری خاص در DSS

تصور کنید که شما منشی یک مجموعه هستید و باید در ابتدای هر روز کاری با وارد کردن کد دستوری سانترال را در حالت روز تنظیم کنید و در پایان ساعت اداری تنظیمات سانترال را به حالت شب برگردانید. ساده ترین راهکار این است که دو کلید DSS تعریف کرده و با فشردن آنها این کدها را فعال سازی کنید.

نحوه تنظیم کد دستوری خاص در DSS

 

نحوه تعریف شماره موبایل در DSS

تصور کنید که شرکت شما ارائه دهنده خدمات حضوری به افراد مختلف است و شما به همین دلیل کجبر هستید با پرسنل فنی خود همواره در ارتباط هستید، برای این کار شما باید مکررا با شماره‌های آنها تماس بگیرید. راهکار اول این است که شما تمامی آن شماره ها را حفظ کنید و برای هر بار شماره گیری اعداد را ذهن خود مرور کنید. اما راه‌حل معقول تر این است که آن شماره ها را در کلید شماره گیری سریع خود ثبت و ذخیره سازی کنید. به این ترتیب در هر بار شماره گیری درصد امکان اشتباه در تماس به صفر خواهد رسید.

نحوه تعریف شماره موبایل در DSS

 

نکته مهم این است که در حین برنامه ریزی اگر خط شهری شما با ۰ باز می‌شود به جای وارد کردن عدد ۹ عدد ۰ را وارد کنید.

عضویت در کانال آموزشی با عضویت در خبرنامه، تمامی فایلهای آموزشی به ایمیل شما ارسال می شود.