لطفا مزاحم نشوید ارسال شده توسط: شیوا فقیه نژاد      در تاریخ: چهارشنبه 13 سپتامبر 2017 - 21:50      بازدید: 3084 بار

لطفا مزاحم نشوید پس از شنیدن این جمله چه حسی به شما دست می دهد؟ چه فکری در ذهنتان ریشه می دواند؟ قطعا در اولین فکر هیچ برداشت مثبتی از این جمله نخواهید داشت. ذهنیتی که برای شما ایجاد می شود بد و مخرب است زیرا از جمله به ظاهر منفی مزاحمت چیز دیگری انتظار ندارید و برداشت شما اینگونه است  که شما قطعا باعث اذیت دیگران شده اید. اما همواره اینگونه نیست گاهی حتی منفی ترین جملات، معنایی بسیار مثبت دارند. در سانترال پاناسونیک، لطفا مزاحم نشوید امکانی است که در صورت فعال کردن آن عملا تلفن سانترال زنگ نمی خورد و هیچ تماسی برقرار نمی شود.

 

گاهی نیاز به تفکر و تمرکز بر روی یک کار آنقدر اهمیت بالایی دارد که مجبور می شوید تا شش دانگ حواس خود را به آن عمل اختصاص دهد. برای اجرایی کردن و پیاده سازی این تمرکز چه مراحلی باید طی شود؟ گاهی حتی کوچکترین تماس و زنگ می تواند رشته افکار را از هم جدا کند، برای همین راه کار بستن و قطع تماس ورودی مناسبترین راه کار به نظر می رسد. گاهی نیز فرد جلسه ای است که با توجه به ماهیت و شرایطی که حکم فرماست باید کلیه تماس ها را قطع نماید. در موارد مشابه بالا می توان از لطفا مزاحم نشوید کمک بگیرید.

 

لطفا مزاحم نشوید

 

چرا لطفا مزاحم نشوید !!!

در مثال های فوق می توان گفت با قطع کردن و یا بستن صدای زنگ تلفن پاناسونیک مانند موبایل می توان شرایطی را فراهم کرد که در هنگام دریافت تماس هیچ صدایی به گوش نرسد، اما در تکذیب این کار باید گفت یکی از علت های استفاده از DND این است که در صورت نیاز برای برقرای تماس ضروری با فرد مورد نظر، می توانیم در تلفن دیجیتال با فشردن کلید OVER بعد از شماره گیری داخلی مورد نظر و در تلفن آنالوگ با فشردن هر عددی بر روی صفحه کلید بعد از شماره داخلی، تماس ضروری را برقرار کرد. اما در صورت بستن صدای زنگ گوشی امکان برقرار کردن تماس در تمام حالات غیر ممکن می شود و از حالت لطفا مزاحم نشوید می توان اینگونه عبور کرد.

 

نحوه فعال سازی لطفا مزاحم نشوید در دستگاه سانترال پرظرفیت و تحت شبکه با اتصال به کامپیوتر و در سانترال کم ظرفیت با وارد کردن کد سانترال در تلفن اپراتوری KX-T7730 قابل اجراست که برای هر داخلی فعال و یا غیر فعال می شود. البته این نکته را همواره مدنظر داشته باشید که می توان ساعت فعال سازی را خود مشخص کنید که البته گروه فنی مهندسی ارتباط این مورد را توصیه نمی کند و پیشنهاد می کند با فراهم سازی بستر برای فعال سازی لطفا مزاحم نشوید فقط شرایط مهیا باشد تا فرد در صورت صلاح دید آن را فعال کند.

عضویت در کانال آموزشی با عضویت در خبرنامه، تمامی فایلهای آموزشی به ایمیل شما ارسال می شود.